Vine a tocar el piano a Diagonal!

Una prova pilot per acollir un piano de forma fixa i apropar la música als usuaris

Quan: Des de 23.03.2025


On: Estació Diagonal (L5)


Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), a través de la seva Fundació, ha col·laborat un any més amb el prestigiós Concurs Internacional de piano Maria Canals, que es va celebrar del 23 de març al 3 d’abril.

En aquesta edició es varen celebrar els 70 anys del Concurs Maria Canals, sota el títol Maria Canals, un concurs amb ànima, i el Centenari de Metro.

A l'Espai Mercè Sala, s'hi varen col·locar dos pianos: un de mitja cua, com el que s'hi va instal·lar altres anys, que va estar durant 15 dies a disposició de la ciutadania, de corals i d'escoles de música, i un segon piano de paret que es va instal·lar amb la vocació que s’hi quedi de manera permanent. 

 

Una prova pilot de tres mesos per acostar la música a tots els usuaris i usuàries

Aprofitant sengles celebracions, ambdues entitats  varen inciar l'experiència de deixar un piano instal·lat de manera permanent a l'estació de Diagonal L5

El piano convida els passatgers a acceptar el repte d’asseure’s i fer sonar les seves tecles. Si la iniciativa s’avalua com a positiva, la previsió és que el piano de paret es quedi de forma permanent a la xarxa per tal que tothom qui ho vulgui, el pugui tocar.

De moment, es tracta d'una prova pilot que vol millorar l’experiència de viatge. Esperem que els resultats siguin positius i poguem gaudir per molt temps de les intervencions musicals al piano del metro.

Exposició La petita història del metro

Un viatge de cent anys d'història en dibuixos.

Quan: 10.01.2025 a 19.03.2025


On: Espai Mercè Sala - Fundació TMB


Accés: Entrada gratuïta*

*Validant el títol de transport

Barcelona celebra cent anys del metro: el 30 de desembre de 1924, el primer tren de la xarxa de metro de Barcelona sortia de l'estació de Lesseps en direcció a Passeig de Gràcia. Des de llavors, el suburbà de la ciutat ha anat creixent i adaptant-se als nous temps.

TMB i la Fundació TMB han creat un ventall d'accions que, emmarcades dins d'una gran campanya de comunicació, s'aniran duent a terme a la xarxa del suburbà durant tot 2025: publicacions de llibres, esdeveniments molt variats, visites guiades, exposicions i molt més.

Una de les publicacions més especials és La petita història del metro, un viatge de 100 anys a través de les magnífiques il·lustracions de Pilarín Bayés i els textos de Daniel Venteo. Aquest llibre, a més d'apropar petits i grans a la història del metro a través de les seves explicacions, desprèn una tendresa peculiar, que hem volgut portar a les parets de l'Espai Mercè Sala.

Tant si ja has tingut l'oportunitat que aquest llibre caigui a les teves mans com si no, vine a visitar l'exposició i gaudeix del viatge!

Què hi trobaràs a l'exposició?

Saps quin dia i quin any es va inaugurar la primera línia del metro de Barcelona? I quantes estacions tenia?

Sabies que durant la Generalitat republicana el metro ja va arribar a l’Hospitalet de Llobregat

O que durant la Guerra Civil espanyola la ciutadania va utilitzar-lo sovint com a refugi per a protegir-se de les bombes?

Sabies que no va ser fins a principis dels anys seixanta que el servei de metro es va municipalitzar i convertir en un servei públic de garantia del dret universal a la mobilitat que és avui?

Sabies que el 1992, amb els Jocs Olímpics de Barcelona, el metro va fer un nou impuls obrint-se pas cap a Santa Coloma de Gramenet i Badalona? 

Sabies que avui té 125 quilòmetres de vies i fins a 165 estacions que faciliten prop de 280 milions de viatges l’any? O que la línia 9 del metro, que acaba a l’aeroport del Prat, és automàtica i una de les més modernes d’Europa?

El metro de Barcelona reuneix una i mil històries del passat, del present i del futur.

eDreams Mitja Marató Barcelona

T'expliquem com arribar-hi!

Quan: 16.02.2025


On: Parc de la Ciutadella


Si participes a l'eDreams Mitja Marató Barcelona, arriba-hi amb transport públic. A TMB t'hi portem.

Recomanem accedir al punt de sortida amb metro. Pots fer-ho des de les estacions Arc de Triomf (L1) i Ciutadella - Vila Olímpica (L4)

Consulta les afectacions al servei de bus i les recomanacions de transport.

Consulta Vull anar per altres opcions de transport.

Important! Tingues present que les curses de gran magnitud ocasionen afectacions al trasport de superfície de la ciutat. Consulta l'estat de la xarxa de transport públic abans de sortir de casa.

Bitllet de transport exclusiu

Per a aquesta edició, s'han editat 30.000 bitllest senzills, que s'incloen en a la bossa del corredor.

TMB, amb els grans esdeveniments de la ciutat

L'eDreams Mitja Marató Barcelona, amb 30.000 participants, és una de les curses més importants que es celebren anualment a la ciutat.

TMB, com a principal operador de transport públic de Barcelona i la seva àrea metropolitana, treball en l'impacte que una celebració d'aquesta magnitud pot tenir a la xarxa de trasport. A més a més, també s'implica de forma activa amb els esdeveniments, sent-hi present de forma latent i col·laborant-hi a nivell logístic i de marca.

Sempre hi som

El metro i els busos tenen càmeres de videovigilància en temps real perquè viatgis amb seguretat.

Gràcies als sistemes de videovigilància, els professionals de TMB vetllen per la teva seguretat durant totes les hores del servei, tant a metro com a bus.

Videovigilància al metro

La xarxa de metro compta amb gairebé 10.000 càmeres que estan repartides per trens i estacions i també a cotxeres, tallers i altres dependències de TMB.

Aquestes càmeres permeten veure el que està passant en directe quan un usuari prem el botó SOS o el d’informació en un tren o en una estació. Les imatges captades per aquests dispositius de videovigilància es reben al Centre de Control de Metro i al Centre de Seguretat i Protecció Civil.

Videovigilància al bus

La xarxa de bus disposa de més de 4.500 càmeres que actualment cobreixen pràcticament tot el servei regular de la flota.

Aquest sistema de videovigilància permet al Centre de Control de Seguretat de Bus visualitzar en temps real imatges de l’interior dels vehicles, així com descarregar al moment qualsevol de les gravacions.

Imatges a disposició dels cossos de seguretat

Les imatges captades per aquests dispositius de videovigilància tant de la xarxa de bus com la de metro queden enregistrades i poden ser revisades quan els Mossos d’Esquadra o altres cossos de seguretat ho requereixin.

Millor AMBici!

La bicicleta elèctrica metropolitana

Més de 200 estacions que et connecten al transport i a altres municipis, i més de 2.500 bicicletes 100% elèctriques perquè pedalegis còmodament fins al teu destí.

De casa a la feina

Moure’s millor és desplaçar-se de forma saludable mantenint un estil de vida actiu, amb bicicletes 100% elèctriques que incorporen assistència a la pedalada.

Per connectar amb el transport públic

Moure’s millor és desplaçar-se de forma econòmica i evitar embussos. Connecta amb altres opcions de transport públic, viatja per 15 municipis de l’àrea metropolitana i, si vols, pedaleja fins arribar a Barcelona.

Per una ciutat sense fum

Moure’s millor és desplaçar-se de forma sostenible, amb zero emissions, i reduir el soroll de les ciutats i la contaminació de l’aire.

Quan viatgis en metro, fes-ho de manera segura

Nosaltres vetllem per la teva seguretat, tu evites accions que posen en perill la teva integritat i el bon funcionament del servei.

No baixis a les vies

Mai no baixis a les vies. No ho facis sota cap concepte.

  • Si has de creuar a l’altra andana, fes-ho utilitzant les escales o els ascensors.
  • Si t’ha caigut algun objecte a la via, acciona l’intèrfon SOS de l’andana i t’ajudarem a recuperar-lo quan sigui possible.
  • Actua cívicament, respecta les instal·lacions.

Baixar a la via, no és la via. Comporta risc de mort.

No pugis al tren quan s’estiguin tancant les portes

Quan s’activa l’avís de tancament de portes, no es pot entrar ni sortir del vagó.

  • Si arribes a l’andana i el tren fa sonar l’avís de tancament de portes (sonora i visual), és imprescindible que el respectis i esperis el següent tren.

Un cop s’inicï l’avís sonor/visual, ja no s’hi pot pujar.

  • Si ets a bord del tren i t’adones tard que has de baixar, cal que esperis a la següent estació. Quan hi arribis, podràs baixar i tornar enrere fins on volies anar.

Un cop s’inicï l’avís sonor/visual, ja no s’hi pot baixar.

  • Mai no intentis forçar les portes del tren. Hi podries quedar atrapat i patir un accident molt greu.

Si et trobes malament al metro, demana ajuda

Tant si ets a l’andana com dins el vagó, fer servir l’intèrfon SOS. El metro disposa de 2.300 intèrfons distribuïts a totes les andanes i vestíbuls de les estacions.

  • Quan comencis a trobar-te malament, surt del tren en el possible i demana ajuda a l’intèrfon SOS de l’andana, o mira si algú ho pot fer per tu.
  • Si els símptomes apareixen abans de pujar al tren, queda’t a l’andana i prem el botó SOS de l’intèrfon.
  • Si sospites que una persona està patint una aturada cardíaca, localitza el desfibril·lador a l’andana i segueix les instruccions. La xarxa de metro està cardioprotegida.

Més informació

Trobaràs més informació a Com es viatja en metro.

Posa't a la seva pell, no al seu lloc

Respecta la prioritat absoluta al transport públic.

Atenció!

Al bus i al metro, els espais reservats per a cadires de rodes són reservats per a cadires de rodes. A més, les persones amb discapacitat o mobilitat reduïda tenen prioritat absoluta per seure als seients d'ús preferent i per utilitzar l'ascensor.

Posa't a la seva pell, no al seu lloc.

Al bus i al metro, dona prioritat absoluta a qui ho necessiti

Des de Transports Metropolitans de Barcelona i l'Institut Municipal de Persones amb Discapacitat fomentem l'ús correcte dels seients preferents, els espais reservats per a cadires de rodes i els ascensors de la xarxa de transport públic de la ciutat.

Donant més visibilitat al col·lectiu de persones amb mobilitat reduïda i persones amb discapacitat, esperem arribar a les consciències de les persones usuàries que no respecten aquests espais, i no sempre de manera intencionada.

Els testimonis d'aquesta campanya són reals, ja que la seva problemàtica també és molt real. 

 

 

La comunitat TMB supera el milió i mig de seguidors

La comunitat d’usuaris de TMB que ens segueixen a les xarxes socials i a JoTMBé ja sumen més d’un milió i mig de persones.

Xarxes socials i JoTMBé

A TMB estem d'enhorabona! La nostra comunitat d’usuaris continua creixent i les persones connectades a través dels nostres perfils a les xarxes socials i a JoTMBé ja són més d’un milió i mig.

Sou molts els que ens seguiu a Instagram, Facebook, X, LinkedIn, Spotify, YouTube i WeChat per estar al dia de totes les novetats, serveis i iniciatives que posem en marxa. I, des del 31 de gener de 2025, també a TikTok.

A més, a través de JoTMBé, milers de vosaltres gaudiu d’informació actualitzada del servei, avantatges exclusius i compreu i recarregueu títols de transport amb total agilitat. També els subscriptors del blog Hola Barcelona aprofiteu les millors propostes i consells per no perdre-us res de la ciutat.

Volem agrair-vos la confiança i suport. La vostra participació és clau per continuar millorant dia a dia i oferir-vos el millor servei possible.

Ens queda molt de camí per recórrer junts!

Suma’t a la comunitat de TMB i viu el transport públic com mai abans!

Segueix-nos a les nostres xarxes socials, registra’t a JoTMBé i subscriu-te al butlletí del blog Hola Barcelona per descobrir tot el que tenim preparat per a tu. Estaràs al dia de les novetats, podràs participar en concursos, rebràs consells per als teus trajectes, accediràs a promocions exclusives i molts més avantatges de formar-ne part.

Dansa Metropolitana al metro

Transformem la quotidianitat del metro en una experiència artística i emocional que connecti els usuaris amb un instant de contemplació.

Quan: 15.03.2025


On: Estació Universitat L1


Accés: Entrada gratuïta*

*Validant el títol de transport

El 15 de març a les 12h, els usuaris i usuàries del metro poden gaudir d’una experiència artística en viu. Un any més, la Fundació TMB col·labora amb el festival Dansa Metropolitana per traslladar l’emoció de la dansa al suburbà. Concretament, al vestíbul inferior de l’estació Universitat L1.

A l'espectacle (Un attimo), de la companyia Paloma Muñoz - Siberia Danza, els ballarins es mouen al so de la música de Mozart i creen una atmosfera que transforma l’espai a través d’un joc simple de llums i reflexos. La proposta explora la interacció dels cossos en moviment i l’entorn arquitectònic i ens convida a fer pausa de la rutina i contemplar la bellesa en un espai habitualment associat a l’estrès i la pressa. Un projecte que busca transformar la quotidianitat del metro en una experiència artística i emocional que connecti els usuaris amb un instant de contemplació.

Dansa a tots els municipis, fins al 30 de març

Del 13 al 30 de març, Dansa Metropolitana programarà funcions de dansa en diferents espais de 12 municipis de l’àrea metropolitana de Barcelona: Badalona, Barcelona, Cornellà, Granollers, l’Hospitalet, Esplugues, el Prat, Santa Coloma, Sabadell, Sant Cugat, Terrassa i Viladecans.

Enguany, el festival posa l'accent en la connexió íntima entre el so i el moviment i explora com la vibració crea diàlegs únics entre cos i música. Aquesta interacció esdevé un llenguatge artístic que transcendeix disciplines i suscita emocions compartides. Perquè la dansa no només es veu, es viu, i és en aquest moviment compartit on trobem la vibració que ens uneix.

Proves d’aptitud per als músics del metro

Nova edició de les proves de selecció per als músics aspirants a tocar als punts habilitats de la xarxa de metro.

Quan: 14.03.2025


On: Estació Universitat L2


Accés: Entrada gratuïta*

*Validant el títol de transport

El 14 de març tindrà lloc una nova edició de les proves de selecció per als músics aspirants a tocar als punts habilitats de la xarxa de metro. Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) i l’AMUC BCN (Associació de músics i músiques del carrer i del metro de Barcelona) són els organitzadors d'aquesta convocatòria, que es durà terme al vestíbul de l'estació Universitat L2, de 8 a 20 hores.

La prova d’idoneïtat consisteix en què cada candidat haurà d’interpretar un parell de fragments de temes del seu repertori, amb una durada màxima entre tres i cinc minuts. Un jurat, format per professors de música professionals, auditarà la prova i valorarà criteris com la qualitat interpretativa, la varietat de repertori, l’originalitat i la riquesa creativa de la proposta i la diversitat cultural, estilística i instrumental.

Si l’avaluació del jurat és favorable, el músic obtindrà el carnet d’associat a AMUC BCN i podrà participar en els projectes d’aquesta associació, incloent-hi les actuacions al metro.

Quan viatgis en bus, fes-ho fàcil

El teu trajecte serà més àgil i pràctic, i també facilitaràs la feina al conductor.

Aixeca la mà quan vulguis pujar al bus

Quan et trobis a la parada i s’estigui apropant el teu bus, aixeca la mà amb antelació suficient per fer saber al conductor que hi vols pujar.

El conductor posarà l’intermitent dret per indicar que pararà i obrirà la primera porta, o la primera i segona porta, per a que tu i la resta d’usuaris hi pugueu pujar.

Prem el botó quan vulguis baixar

Quan el bus s’estigui apropant a la teva parada, prem el botó Stop amb la suficient antelació per fer saber al conductor que hi vols baixar.

Sonarà una alerta acústica i el missatge Parada sol·licitada s’il·luminarà a l’interior del vehicle. D’aquesta manera, el conductor sabrà que hi ha passatge que baixarà a la propera parada i procedirà a aturar-s’hi.

Més informació

Trobaràs més informació a Com es viatja en bus.

Tarifes dels títols de transport vigents a partir del 15 de gener de 2025

Les tarifes del 2024 són vigents fins al 14 de gener de 2025

Preus vigents a partir del 15 de gener de 2025

Títol 1 zona 2 zones 3 zones 4 zones 5 zones 6 zones
Bitllet senzill* 2,65 € 3,80 € 4,95 € 6,35 € 8,10 € 9,45 €
T-casual 12,55 € 24,65 € 33,55 € 43,15 € 49,55 € 52,70 €
T-usual** 22,00 € 29,65 € 41,60 € 50,90 € 58,35 € 62,55 €
T-dia 11,55 € 17,65 € 22,15 € 24,75 € 27,70 € 31,00 €
T-familiar 11,05 € 20,95 € 29,70 € 38,50 € 44,00 € 46,20 €
T-aire 2,30 € 4,45 € 6,05 € 7,80 € 8,95 € 9,50 €

*A TMB, només es poden comprar bitllets senzills per a metro i bus de Barcelona. Són bitllets senzills de zona única i tenen el preu dels bitllets senzills d'una zona.

**El preu de la T-usual ja té aplicada la reducció del 50%.

Preu d'altres títols

T-4 (preu amb la reducció del 50% ja aplicada): 2,15 €.

T-jove (preu únic per a totes les zones i amb la reducció del 50% ja aplicada): 44,00 €.

T-usual bonificada (preu únic per a totes les zones i amb la reducció del 50% ja aplicada): 5,50 €.

Bitllet aeroport (només es ven per a metro de Barcelona): 5,70 €.

Consulta els preus de les modalitats per a famílies monoparentals i per a famílies nombroses a la pàgina Reducció de preus de títols de transport.

Caducitat i bescanvi dels títols comprats entre el 15 de gener de 2024 i el 14 de gener de 2025

Caducitat

En general, els títols adquirits entre el 15 de gener de 2024 i el 14 de gener de 2025 (és a dir, abans del canvi de tarifes), es van poder fer servir fins al 28 de febrer de 2025. La T-jove i la T-70/90, en totes les seves modalitats, es poden fer servir fins al 30 d'abril de 2025.

Bescanvi

Els títols comprats entre el 15 de gener de 2024 i el 14 de gener de 2025 es poden bescanviar per títols de tarifa 2025. Els títols no s'han d'haver validat ni un sol cop i s'ha de pagar la diferència de preu. El bescanvi es pot sol·licitar entre el 15 de gener i el 30 d'abril de 2025.

Línies de bus 100% elèctriques

L’H16 i la V15, les línies de zero emissions.

Les marquesines de les línies H16 i V15 llueixen uns vinils específics que informen que les línies que s’hi aturen estan servides amb autobusos zero emissions.

Les línies H16 i V15 són les primers íntegrament de zero emissions. La línia H16 va ser la primera de la ciutat a reconvertir-se íntegrament a l’emissió zero, l’any 2016. A principis del 2023 també es va reconvertir la línia V15.

Els autobusos elèctrics són autònoms i estan plenament operatius al llarg de tota la jornada, sense necessitat de bateries voluminoses i pesants.

El més destacat és el sistema de càrrega dels vehicles, que estan equipats amb un pantògraf plegable sobre el sostre que s’acobla als punts de recàrrega ràpida situats als extrems de la línia. La càrrega ràpida en ruta es combina amb la càrrega lenta durant les nits a la cotxera, on també s’ha instal·lat l’equipament corresponent.

A més d’estar preparats per a la càrrega ràpida en ruta, els autobusos d’aquestes línies incorporen avenços tecnològics destacats i marquen el camí d’un salt endavant tant en la qualitat ambiental com en la seguretat i el confort del transport públic urbà.

L'electrificació és un dels grans eixos per renovar i actualitzar ambientalment els autobusos urbans de Barcelona.